رشد و بهبود رابطه دوستی dostankhob.com

آموزش پیدا کردن و شروع رابطه دوستی،بهبود و ارتقا رابطه و اصول و قواعد روابط را در سایت دوستان خوب دات کام(dostankhob.com) داشته باشید.

رشد و بهبود رابطه دوستی dostankhob.com

آموزش پیدا کردن و شروع رابطه دوستی،بهبود و ارتقا رابطه و اصول و قواعد روابط را در سایت دوستان خوب دات کام(dostankhob.com) داشته باشید.

روابط دوستی و گفته های حضرت علی در این رابطه

حضرت علی قطعا یکی از بهترین الگو های ما برای زندگی است و اگر ما بتوانیم ایشان را سرلوحه زندگی خود کنیمTمیتوانیم زندگی زیبایی را تجربه کنیم.در این مقاله میخواهیم ببینیم حضرت علی در مورد روابط چه نصیحت هایی را به ما میکند و ما چطور میتوانیم با توجه به گفته های این بزرگوار روابط خود را زیباتر و موفق تر کنیم.


در ابتدا میخواهیم به تکه هایی از نامه ای که به امام حسن نوشته بودند را باهم بررسی کنیم.در این نامه امام علی به امام حسن توصیه های بسیار آموزنده ای را میکنند چون امام حسن در سنین حساسی بودند و امام علی میخواستند به بهترین نحو امام حسن را نصیحت کنند.


1.هر چه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند

آیا خود ما دوست داریم کسی به ما توهین کند و یا رفتار اشتباهی را در حق ما انجام دهد؟قطعا جواب ما منفی است.هیچ شخصی دوست نخواهد داشت و یکی از لازمه های داشتن روابط موفق این است که ما همیشه هر چیزی را برای خود میپسندیم برای افراد دیگر هم بپسندیم.اگر خودتان دوست ندارید کسی به شما دروغ بگوید خوب خودتان هم به کسی دروغ نگویید.


متن نامه:

اى فرزند ، خود را در آنچه میان تو و دیگران است ، ترازویى پندار . پس براى دیگران دوست بدار آنچه براى خود دوست می‌داری و براى دیگران مخواه آنچه براى خود نمی‌خواهی و به کس ستم مکن همانگونه که نخواهى که بر تو ستم کنند .به دیگران نیکى کن ، همانگونه که خواهى که به تو نیکى کنند . آنچه از دیگران زشت می‌داری از خود نیز زشت بدار . آنچه از مردم به تو می‌رسد و خشنودت می‌سازد ، سزاوار است که از تو نیز به مردم همان رسد . آنچه نمی‌دانی مگوى ، هر چند ، آنچه می‌دانی اندک باشد و آنچه نمی‌پسندی که به تو گویند ، تو نیز بر زبان میاور و بدان که خودپسندى ، خلاف راه صواب است و آفت خرد آدمى . سخت بکوش ، ولى گنجور دیگران مباش . و چون راه خویش یافتى ، به پیشگاه پروردگارت بیشتر خاشع باش.

برای ادامه مطلب کلیک کنید

 

ادامه مطلب ...

هفت روش برای جلب محبت دیگران

شاید گاهی اوقات یکی از نیازهای ما جلب محبت و توجه دیگران باشد و شاید گاهی حاظر باشیم برای اینکه تایید و محبت دیگران را جلب کنیم،دست به هر کاری بزنیم.به همین خاطر در این ویدیو میخواهیم هفت نکته اساسی را که باعث جلب محبت دیگران میشود را باهم بررسی کنیم.



مطمین هستم اگر از این نکات استفاده کنید و آنها را به کار ببندید،موفق به جلب محبت دیگران خواهید شد و کاری میکنید تا دیگران با دید محبت آمیزتری به شما نگاه کنند و از بودن در کنار شما لذت ببرند.

این هفت اصل برگرفته از کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی است که واقعا کتابی است که اصول روابط و داشتن دوست را به ما یاد میدهد.

میتوانید با کلیک روی لینک زیر به رایگان ویدیو را دانلود کنید....

دانلود ویدیو